Chceš se podílet na namlouvání úspěšných povídek do audio podoby? Právě tady a možná i díky tobě se rozhodne, jestli tenhle ambiciózní nápad uspěje.

Namluvit ty nejlepší povídky do audio podoby? Nápad pochází přímo od vás, čtenářů, a nás opravdu zaujal. Má takový projekt šanci na úspěch? Zkusme to a uvidíme. Pokud se vše ukáže proveditelně a čtenáři budou mít o poslech zájem, moc rádi uděláme z audio-povídek plnohodnotnou náplň OP.

Nejprve je třeba zjistit, jestli jsme schopni svépomocí nějaké povídky načíst. O profesionálnějším přístupu můžeme uvažovat až v dalších fázích. Budeme tedy potřebovat dobrovolníky, kteří se pokusí nějakou povídku na mikrofon načíst, a případně další zájemce, kteří se vyznají ve zpracování zvuku nebo se to chtějí naučit. Zázemí redakce v tomhle směru není velké.

Pokud tě to zajímá a chceš jakkoli pomoct, napiš do komentářů pod tento článek a budeme se průběžně domlouvat.

  1. Zájemci o načítání rovnou můžou zkusit pár odstavců z oblíbené povídky přečíst na mikrofon (např. na mobil přes nějakou appku diktafon, nebo na externí mikrofon na PC), nahrát ji na nějaké webové uložiště (např. na leteckou poštu) a hodit link sem do diskuze. Určitě jste už nějaké audio knihy poslouchali a víte, o co se snažit. Jasně, že to zpočátku nemusí být hvězdné, ale hodně věcí je o tréninku.
  2. Samozřejmě vítané jsou všechny nápady na technické zpracování, tipy na software na úpravu zvuku a ideálně i nabídka samotného zpracování ;-)

Těšíme se na spolupráci a jsme zvědaví, co se z toho vyvine. Tak mnoho zdaru! :-)

Komentáře  

+7 #7 Načtení audioknihyFelixMrak 2022-12-03 22:54
Ahoj kluci,
povídky čtu moc rád, hlavně opakovaně ty z publikovaných sborníků, které se mi moc líbí a mám je v el.podobě v mobilu. Pokud budete chtít, rád Vám povídky načtu pro ostatní. Nikdy jsem to sice nedělal, ale mám snad cit pro přednes, když jsem byl mladý recitoval jsem v recitačních soutěžích s uměleckým přednesem. Zkusím sám některé povídky namluvit, jak budu mít více času a budu je tak mít pro vás připravené. Přeci jen čtecí automat u elektronických knih není nic moc - využívám ho jen ve zcela ojedinělých případech :-)
Citovat
+1 #6 Odp.: Projekt audio-povídkyZdenda tb 2020-11-02 09:08
Nemohu se ubránit představě, že to bude porno, nebo z toho vyjde pornodabing 90. let- ahoj ja jsem opravář televizorů, ahoj, já jsem se právě ospr chovala. To se tam nevejde, vejde, au, tak vidíš.
Neberte to osobně ani ve zlém, ale prostě představa jak se asi budou namlouvat některé povídky toto prostě asocijuje. :lol:
Citovat
+2 #5 Odp.: Projekt audio-povídkynebi 2020-11-01 19:57
Cituji Tady_Je_Radek:
Rád bych se do projektu zapojil a zkusil nějakou povídku namluvit.


Ano, ano, ano... promiň, ale audioknihy mám velmi ráda, hodně moc. A povídka z ostrova v audio podobě, velmi, velmi lákavá představa :-)
Citovat
+5 #4 MožnostTady_Je_Radek 2020-10-30 00:19
Rád bych se do projektu zapojil a zkusil nějakou povídku namluvit.
Citovat
+1 #3 Je někdy audio povídka?Vašek000 2020-09-05 15:01
Čtu tady diskuzi ale nemůžu nikde najít jestli je tedy nějaká nahraná povídka která by se dala pustit??
Citovat
+2 #2 asi z toho nic nebylo:)?TomDog 2020-07-02 17:59
Hm, mě by tohle docela lákalo, ale jsem amatér:)
Citovat
+3 #1 Jak to ale načítat?Redakce 2019-02-24 20:47
Jak se taková povídka načítá? My žádné zkušenosti nemáme, ale třeba tady jsme našli popis, jak to dělají profesionálové. Samozřejmě takhle začínat nebudeme, jenom pro inspiraci :-)

klarasmolikova.cz/clanek/jak-vznika-audiokniha

A třeba tady je návod, jak to udělat elektronicky pomocí syntetického hlasu. Trochu jsme s tím experimentovali a teda nic moc. Máte nějaké zkušenosti?

https://dusanchlebik.cz/jak-vytvorit-nove-mp3-audioknihy-z-jakehokoli-textu/
Citovat